بلاگ

تجزیه و تحلیل تنش‌های مکانیکی یک بوش سیلندر معمولی با بوش سیلندر روکش شده با پوشش سرامیکی با استفاده از تحلیل المان محدود FEA

بوش‌ سیلندر یکی از اجزء ضروری موتور خودرو می‌باشد و عملکرد آنها تأثیر مستقیمی بر بازده موتور دارد. نقش اصلی بوش سیلندر فراهم کردن یک سطح لغزنده برای حرکت رفت و برگشتی پیستون داخل سیلندر می‌باشد که دارای خصوصیاتی برای جلوگیری از سایش پیستون و رینگ‌های پیستون و حفظ فشار و دمای بالا باشد. از طرفی قرار گرفتن مداوم در معرض تنش حرارتی بالا، تنش مکانیکی و اصطکاک در داخل محفظه [...]

ادامه مطلب...

تولید بوش‌های سیلندر موتورهای نیروگاهی در گروه فنی و مهندسی سارکو

تولید بوش‌های سیلندر موتورهای نیروگاهی در گروه فنی و مهندسی سارکو   موتورهای دیزلی بر اساس قدرت به سه دسته تقسیم میشوند: 1- کوچک ، 2- متوسط و 3- بزرگ. دسته اول: موتورهای کوچک موتورهای کوچک دارای قدرت خروجی کمتر از 188 کیلووات یا 252 اسب بخار هستند. این رایج ترین نوع موتور دیزلی است که تولید می‌شود. این موتورها مصارف مختلفی دارند. برای مثال در خودروها، کامیون‌های سبک و تجاری و برخی کاربردهای کشاورزی و ساختمانی به عنوان ژنراتورهای برق ثابت کوچک [...]

ادامه مطلب...

بوش موتور یا بوش سیلندر چیست ؟!

بوش موتور یا بوش سیلندر چیست ؟! بوش موتور ( Cylinder Liner ) قطعه‌ای چدنی یا گاها فولادی است که در درون بلوک سیلندر قرار می‌گیرد. این مجموعه یکی از مهمترین بخش های کاربردی داخلی موتور می‌باشد. بوش موتور یا بوش سیلندر قطعه‌ای استوانه‌ای شکل است لذا می‌توان آن را به صورت ریخته‌گری گریز از مرکز یا سانتریفیوژ تولید کرد که این فرآیند، توسط گروه فنی مهندسی سارکو با بالاترین کیفیت انجام می‌پذیرد. برای دیدن فیلم قسمت ریخته گری گریز [...]

ادامه مطلب...

پیستون چیست ؟!

مقدمه : متداول ترین و پرکاربرد ترین شکل موتورهای احتراقی ، موتورهای احتراق داخلی مدل پیستونی می باشد ، در این مدل یک محفظه احتراق بسته وجود دارد که از بغل توسط جداره های سیلندر ، از بالا به وسیله سر سیلندر و از پایین توسط پیستون محصور شده است. هنگامی که احتراق درون این محفظه احتراق بسته رخ می دهد گازهای حاصل از احتراق، منبسط گردیده و پیستون به عقب رانده می شود. حرکت خطی پیستون نیز درون بلوک سیلندر و بوش سیلندر از طریق [...]

ادامه مطلب...

راهنمای نصب بوش سیلندر (بوش موتور) نوع خشک

دستورالعمل و راهنمای نصب بوش سیلندرهای نوع خشک: بوش‌های خشک داخل تراش شده با قطر نهایی خارجی سنگ کاری شده  و با قطر داخلی تقریبی برابر با 0.5 تا 0.75 میلی‌متر کوچکتر از اندازه نهایی، تهیه می‌شوند. این بوش‌ها باید مجددا بعد از نصب و قرارگیری آنها درون بلوک سیلندر ماشین‌کاری و پرداخت کاری شوند. پیش از نصب و سوار کردن بوش‌های جدید فرورفتگی‌های لبه(در جاییکه موجود هستند) و سوراخهای بلوک سیلندر باید کاملا تمیز شده و سپس اندازه‌گیری شوند تا [...]

ادامه مطلب...

راهنمای نصب بوش سیلندر نوع تر

دستورالعمل‌ها و راهنما برای نصب بوش‌های سیلندر نوع تر (آبرو): پیش از نصب بوش‌های سیلندر (بوش های موتور) جدید، نواحی تماس بلوک سیلندر از قبیل قطر داخلی بلوک‌ها، فرو رفتگی‌های لبه، و سطوح نشیمن گاه لبه‌ باید تمیز و سالم باشند. از این رو باید بوش‌های فرسوده با دقت به کمک یک دستگاه پرس هیدرولیک و یا ابزار مناسب خارج کرد. بلوک سیلندر باید به صورت عینی و از نظر شکل و ابعاد برای بررسی ترک‌ها و تغییر شکل‌های شدید که [...]

ادامه مطلب...
سارکو

بوش سیلندر(لاینر)

اغلب در موتور‌های احتراق داخلی برای دستیابی به ضخامت سیلندر دلخواه و اعمال سطوح کار بر اساس ویژگی‌های ابعادی و پرداختی خواسته شده، داخل بلوک موتور با قطعاتی به نام بوش سیلندر تجهیز می‌گردند. بوش سیلندر قطعه‌ای چدنی یا گاها فولادی است که در درون بلوک سیلندر قرار می‌گیرد و وظیفه‌ی آن ایجاد محیط و بستری مناسب برای حرکت پیستون می‌باشد. به دلیل اینکه شکل بوش سیلندر استوانه‌ای است می‌توان آن را به صورت ریخته‌گری گریز از مرکز تولید [...]

ادامه مطلب...